Papier

Dlaczego pismo ręczne ma znaczenie w erze cyfrowej

W miarę jak Krajowy Tydzień Stacjonarny dobiega końca, znaczenie pisma odręcznego zostało podkreślone w ramach kampanii "Pisanie o sprawach".

W miarę zbliżania się końca Krajowego Tygodnia Stacji Pisarskich, znaczenie pisma odręcznego zostało podkreślone w powiązanej z nim kampanii "Sprawy związane z pisaniem". Era cyfrowa sprawiła, że komunikacja stała się tak łatwa, a mimo to nadal doceniamy czas i wysiłek związany z pisaniem odręcznego listu lub kartki z podziękowaniami.

Wszystkie formy marketingu, szczególnie media społecznościowe stają się coraz bardziej spersonalizowane, "staromodne" metody komunikacji są gotowe na powrót. Ręcznie napisane zaproszenie na wesele na wysokiej jakości papierze jest korzystniejsze i cenniejsze niż wysłanie maila czy zaproszenie na imprezę na Facebooku.

Postsnap, firma zajmująca się aplikacją kart fotograficznych przeprowadziła w 2015 roku ankietę na temat umierającej sztuki pisania kartek z podziękowaniami. Znaleźli oni co dziesiątego z nas, który wolałby otrzymać kartkę z podziękowaniami lub list, gdy wysyłamy prezent, niż dziękować za pomocą tekstu lub wiadomości na facebooku.

Jednak korespondencja cyfrowa nie wykazuje żadnych oznak spowolnienia. Przeciętny biznesmen będzie otrzymywał oszałamiające 90 e-maili dziennie. Od 2012 roku marketerzy wysyłają o 12% więcej e-maili rocznie. Wzrost ten nie wydaje się uwzględniać faktu, że od 2007 roku stawki "kliknij, aby otworzyć" spadły o połowę.

Połączenie pisma ręcznego z cyfrowym, idealne połączenie

Używając piór wiecznych i wosku uszczelniającego, Inkpact pozostawia trwałe wrażenie u swoich klientów.

Główną zaletą komunikacji cyfrowej w porównaniu z korespondencją pisaną ręcznie jest szybkość aplikacji. Brytyjski startup business Inkpact znalazł ciekawe rozwiązanie. Zrekrutowali oni pobyt w domu rodziców jako rezerwę zasobów do tworzenia listów pisanych ręcznie w imieniu firm.

Klienci podpisują trzy, sześć lub 12-miesięczne umowy i płacą pierwszy miesiąc z góry. Pisarze otrzymują zapłatę po ukończeniu każdego listu. Używając piór wiecznych i wosku uszczelniającego, Inkpact pozostawia trwałe wrażenie na swoich klientach.

"Kiedy zadzwoniłam do odbiorców po jednej kampanii, wszyscy przeczytali list, a wielu z nich trzymało go na swoich biurkach przed nimi", powiedziała założycielka i prezes zarządu Inkpact Charlotte Pearce.

Pearce jest pewna, że to odręczne podejście gwarantuje 100% otwartą stawkę, coś, o czym marketerzy cyfrowi mogą tylko pomarzyć.

"Czy kiedykolwiek otrzymałeś odręczny list i nie otworzyłeś go?" - mówi.

Zobacz